swojski domowy chlebek

Hej! W dzisiejszym wpisie was zaskoczę, bo chcę podzielić się przepisem na domowy chleb. Przepis nie jest mój, a mojej mamy. Myślał ktoś, żeby kiedy w domu upiec właśnie coś takiego? Przecież można w sklepie kupić, więc po co się fatygować? Otóż to, ale do chlebów z piekarni nie dodaje się jajek a za to wiele innych ulepszaczy, pomyślcie więc o ile lepszy musi być gdy ma to wszystko? A wiele chlebów czy bułek ze sklepu nie jest w ogóle robione na piekarniach. Pomysł na wpis wziął się z tego, iż dzisiaj miałam okazję spróbować ponownie tego wypieku mojej mamy. Zawsze mam wyrzuty, bo tak mi smakuje, że potrafię zjeść nawet połowę. Na szczęście mama codziennie nie piecze, bo wyglądałabym sama jak pulchny bochen. A najlepszy taki prosto z piekarnika z masełkiem. Mmm pychota. Mam nadzieję, że narobiłam wam choć trochę smaka ;P Przepis jest zawodowego piekarza, czyli mojej mamy :)
A więc przejdźmy do rzeczy:
Chleb można zrobić właściwie z czym się chce. Ale najbardziej polecam, ser, czosnek lub przyprawy.
1. Robimy rozczyn ( rozrabiamy drożdże (3/4 opakowania)  z mlekiem (3/4 szklanki) i dodajemy cukier ( 2 łyżeczki) )
2. Kiedy rozczyn urośnie i opadnie dodajemy 1 jajko, łyżeczkę soli, kieliszek oliwy, ser ( jeśli robimy wersję z serem) pokrojony i pół szklanki mleka
3. Mieszamy i dodajemy mąkę ( ile ciasto przyjmie). Jeśli dodamy za dużo mąki można dolać wodę lub mleko.
4. Kiedy urośnie wyrabiamy kulkę z ciasta a z tego kształt chleba. Wkładamy do wysmarowanej formy i dajemy do piekarnika na ok. 35 min., 220 stopni. Rada:  Najlepiej do piekarnika jest włożyć metalowy pojemnik z wodą, żeby parowała, bo wtedy nie pęknie nam chleb.

Wypiek robiła moja mama, więc jest to bardziej wpis z jej sukcesem, ale pomyślałam, że może ktoś by się skusił na taki przepis, bo piekarzy jest nie wielu i nie są zbyt doceniani, a jest to bardzo piękny zawód wg mnie :) Więc wiele osób raczej wam nie da takiego przepisu. Przepraszam za powtórzenia : chleb i przepis ale nie ma zbyt wielu synonimów. Mam nadzieję, że komuś się przyda :)
A tu zdjęcia dzisiejszego chleba, chcę żebyście zobaczyli czym się różni od sklepowego.








Komentarze

  1. Masz rację Pyszny chlebek :) Ja planuje zrobić bułeczki ze szpinakiem serem i szynka Na które serdecznie zapraszam :)
    W sklepach nie ma tak pysznych wypieków :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz