Jak ja mogę zaplanować sobie przyszłość w wieku 16 lat?!!

Okej, ze względu że kończę już gimnazjum (chyba się cieszę), to chciałam poruszyć temat wyboru szkoły. Pewnie przeczytają to osoby w różnym wieku, ale na pewno każdy przechodził ten okres, kiedy wciskano mu ulotkę do wszelakich szkoły a każda była cycuś glancuś. Rozumiem - zawodówka, technikum, liceum - wszystko to daje inne priorytety, ale prawda jest taka, ze mimo iż powinniśmy, to w wieku 16 lat nie wiemy co jest dla nas dobre, co chcemy robić itd. Często wybieramy szkołę ze względu, że idą tam nasi znajomi co jest dla mnie poniekąd głupotą. Po co w końcu poznawać nowych ludzi i poszerzać swoje horyzonty? No tak czy inaczej, sądzę że ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić lądują ( tak jak ja już po wakacjach) w liceum. Tu jest czas na zastanowienie się. Oglądałam ostatnio opinię psychologa, który twierdzi, że dzieci powinno się ukierunkowywać od 5 roku życia. Na początku sobie pomyślałam, ale jak, przecież to jest odbieranie dzieciństwa, prawda? Ale w gruncie rzeczy coś w tym jest. Każdy z nas jest z czegoś dobry - jeden odnosi sukcesy w sporcie, drugi rozwiązuje zadania matematyczne bez kiwnięcia palcem a trzeci maluje jak Picasso. W wieku 5 lat już przejawiamy drobne talenty, gdyby rodzice lekko nam pomagali to rozwijać, chociażby przez zabawę to może dzisiaj nie stalibyśmy przed takim dylematem? Ja wybrałam liceum, gdyż po pierwsze mam blisko, bo praktycznie koło domu. Większość mojej klasy i szkoły ogólnie woli dojeżdżać, do Nysy czy Brzegu, chociaż ciężko z dojazdami i osobiście nie wiem po co się tak męczyć. No ale, tutaj nie będą i już. Więc wychodzi na to, że właściwie pójdę tutaj sama, może z jedną koleżanką. Chciałam jeszcze poruszyć kwestię - wszyscy mówią : "idź na te które są przyszłościowe, nie bierz kierunków z księżyca". No tak a jakie są przyszłościowe? Informatyk - odpada, totalnie siebie w tym nie widzę - lekarz - oo nie, chemia  i choroby to nie moja bajka, weterynarz - absolutnie, architekt - no może i przerysuję ładnie, ale własna twórczość mi kompletnie nie wychodzi. I tak dalej i tak dalej. Chodzi o to że nie każdy nadaje się do tych "przyszłościowych" zawodów. Dlatego tyle ludzi na studiach, wciąż nie wie co ma robić, nie wie nawet co lubi ba. Ja osobiście chyba pójdę w języki. W miarę dobrze mi się ich uczy, no i chyba mają przyszłość. Tak czy inaczej, powiem szczerze - mam 16 lat i do diaska nie wiem co chcę ze sobą zrobić,

Komentarze

  1. Ja do tej pory zastanawiam sie w jakim kierunku pujść i tak naprawdę nie wiem
    Choć jestem już matką to dalej szukam tej idealnej dla mnie drogi Masz jeszcze czas Na razie ciesz się tym że jesteś dzieckiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Jula o to chodzi, że nie mam, bo już muszę wybierać sobie szkołę, która ma się poniekąd przyczynić do mojego przyszłego zawodu. O to mi chodzi xD. Ale fakt w liceum można się jeszcze zastanawiać;));>

      Usuń
  2. Ja mam 20 lat. Teraz w kwietniu skończyłam Technikum i nie przejmuj się też nie wiem co zrobić ze swoim życiem. jak wejdziesz na mojego bloga znajdziesz posty jak pisałam o wyborze mojego kierunku (byłam na reklamie) Mogę Ci poradzić abyś nie kierowała się znajomymi idź tam gdzie Cię serce prowadzi! Nie myśl na zapas ;-) trzymam kciuki, powodzenia w nowym etapie życia ;-) !Alllko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zamiaru kierować się znajomymi, co zresztą napisałam, bo to totalnie bez sensu. Zresztą jestem na etapie, gdzie nie za bardzo mam się kim kierować. Nie zacieśniłam specjalnie więzi. Liczę, że dopiero w liceum poznam kogoś fajnego, bo na razie nie pykło że tak powiem. A na bloga zajrzę i poczytam;))

      Usuń
  3. też szłam do liceum bo nie wiedziałam kim chciałabym zostać i z czym wiązać swoją przyszłość :) ba nawet na studia poszłam :D a teraz pracuje w Holandii i jak na razie takie życie mi odpowiada :D oczywiście to jeszcze nie koniec mojej edukacji, ale na pewno nie mam już na tym punkcie takiego parcia jak jeszcze 2-3 lata temu :)

    www.bolibrzusie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wybrałam liceum :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja chodziłam 3 lata na profilum którego totalnie nie ogarniałam, bo szkola się pomyliła i mnie tam dała :'). Ogólnie wybrałam liceum, ale gdybym miała jeszcze raz wybierać to byłoby to technikum/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo Jezu to fest;o Ja mam tyle, że bez względu jaki profil wybiorę rozszerzenie mogę wybrać jakie mi się żywnie podoba. No rozumiem, cóż najwyżej będę żałować ;)

      Usuń

Prześlij komentarz