Życie bez telefonu

Fakt zbyt częstego używania telefonu zaczął mnie już irytować pod koniec 2 gim., gdy moja "psiapsióła", z którą dotychczas miałam multum tematów do rozmowy, wolała spędzać ten czas esemesując z innymi ludźmi w internecie. Wszelkie docinki typu "wejdziesz w ten telefon", "przewrócisz się zaraz" nie działały, no ale to chyba dziwne nie jest.  Teraz, gdy jestem w liceum, problem ten jest wręcz notoryczny.

Wiecie co? Mam 16 lat, pochodzę z tego samego "okresu" że tak powiem, i uważam, że mam całkowite prawo to skrytykować. Ja rozumiem popisać z kimś, gdy jesteśmy sami w jakimś miejscu, nudzi nam się itp. itd., ale w miejscach typu szkoła nie powinno tak być. Dla mnie to patologia. Czemu patologia? Skoro jesteśmy w jednym miejscu z kimś, to powinniśmy zajmować się otoczeniem, a nie ludźmi spoza niego.

      ,, Internet przybliża nas do tych, którzy są daleko, ale oddala                                      od tych którzy są blisko"


Szkoła, powinna być wesoła. Powinno być to miejsce, bo od zawsze takim było, w którym jest inne życie. Tragedie, miłości itd..;P No nie wiem jak u was, ale zawsze tak było prawda? Czy każdy przychodził się tylko pouczyć? Teraz mam wrażenie, że działa to na takiej zasadzie, bynajmniej u niektórych. Zdecydowaną wadą jest to, że uniemożliwia to integrowanie się. Bo niestety zawieranie, niektórych znajomości nie przychodzi od tak. A teraz, gdy komuś nie wychodzi rozmowa, czy po prostu nie żywi dobrych chęci do danej osoby, to chowa się w telefon. Zamiast sprostać temu.

A chodzenie z nosem w telefonie to już jest totalna głupota. Mnóstwo ludzi, nawet nie patrzy jak i gdzie idzie. I już coraz częściej słyszy się o wypadkach tym spowodowanych. Ostatnio szłam i minęłam kolegę z gimnazjum jeszcze. Widziałam, że coś przeglądał na telefonie. No to wypada się przywitać, więc krzyczę ,,Cześć Andrzej ! :D" Wiecie, że mnie minął, przeszedł 5 m, i dopiero wtedy się odwrócił z wielkim zaskoczeniem  na twarzy, oddając przywitanie? xD Śmiałam się, ale to niestety jest smutne. Nie zwracamy uwagi na ludzi, których mijamy. Nie mówiąc już, jak łatwo nas okraść..

Chciałabym, żeby był to apel, do osób, które to czytają. Zwróćcie czasem uwagę, na ludzi, którzy są obok wad i nie spędzajcie tyle czasu na telefonie. Bo tak szczerze, czy facebook, srapczat i inne bajery nie mogą poczekać? Ależ oczywiście, że mogą. A o ileż świat byłby piękniejszy, gdyby każdy poświęcał sobie wystarczająco uwagi i nikt nikogo nie olewał?

Dajcie znać co wy, o tym myślicie. :)

Komentarze

  1. Ten układ co do nie używania telefonów z przyjaciółmi, to chyba sama muszę zastosować;P ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas w szkole używanie telefonów jest zakazane, moim zdaniem każdy ma prawo z kimś popisać,po serwować na internecie ale z umiarem. Wydaje mi się to mega nie kulturalne, jeżeli z kimś rozmawiam a dana osoba gapi się na ten telefon i tylko mi przytakuje eh.

    MELA BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz